2005年9月4日 星期日

◆ My PDA


        My brother bought me a PDA when I was in Seattle. The most reason I want a PDA is that I want to install the English-Chinese Dictionary in it. Then I can check every unknown word wherever I go.



        Unfortunately, my brother was so busy during that time, and he can’t install the program for me. Even though I am a graduate student of IM, I don’t know how to maintain a computer by myself. When I was in college, there were so many guys help for me doing such issues. But now I have to take care such unfamiliar technology stuff by myself. I really fell so depressed.



        The night before last day, yama told me to install dictionary on my PDA ASAP. Because the courses already start, I must study hard and understand the important characters during class. I start to find solution for the “Chineselize” of my PDA. Yama found two “Chineselize” programs for me but they must install on the additional memory card. So I bought a 1GB SD memory card. It spends me 105 dollars. So expensive!



        Every time I want to install the program, I feel so tired. And then I turned to doing another things such as access to Internet or take care of my blog. Finally, I complete the “Chineselize” in my PDA this afternoon. Every folder shows Chinese. Looks so familiar! Then I install some Chinese songs into PDA. From now on, my PDA becomes such a technological stuff!



But I can’t find the dictionary program~(cried) The most important event still not done. Oh my god! I really can’t take IM as my career or I will hungry to death!!



~。~。~。~。~。~。~。~。~。~。~。~。~。~。~。~。~。~。



        當我在西雅圖的時候,我哥哥買了個
PDA給我。我一直都不是個科技人,但吵著要買PDA的原因是,為了在上面灌翻譯機軟體,降子我以後上課或是逛街,就可以隨心所欲的查單字啦!而且PDA跟翻譯機的價錢差不多,還有其他附加的功能,所以我們就買了PalmOne Tungsten E2palm愛用者口中的入門機種。



        很不幸的,當我好不容易收到
PDA時,我哥哥剛好很忙,沒有時間幫我安裝軟體,我又是個很不喜歡灌東灌西的資管系高帽子,也就一直閒置著不想理會他。等我終於體會到我得自己把PDA弄好時,我真的非常沮喪,因為我連裝電腦都不會,更何況要接觸以前完全碰不起的有錢人玩意兒。



        前天晚上,我的老公大人
yama要我儘速的安裝翻譯機到PDA中,他說都已經開學了,不趕快聽懂老師跟課本在說什麼真是太糟糕了,但因為要先把PDA中文化,才有辦法顯示中文,也就是說要先有一張額外的SD卡才行。yama要我不要再繼續survey價錢,立刻去買一張SD Memory Card來安裝。因為都已經花大把鈔票出國讀書了,不必要省這種小錢。遵命!於是乎當晚我立刻在網路上預定好一張1G SD卡,隔天到店取貨。花了我105美金~真貴!



        但每當我想要安裝中文化軟體時,我就會覺得很懶散,便著手其他的事情,像是上網啦~照顧我的部落格啦~最後,我終於在今天下午把
PDA中文化了,看著每一個功能都親切的以中文表示,真的是太感動了~我也順勢灌了一些中文歌曲到PDA裡,降子在路上走著也可以聽歌,而且音質比我花了五萬塊大洋買的ASUS小白還好~(我哭了)。我的PDA終於開始發揮他實質的功效啦!



        不過,我找不到翻譯機軟體(我又哭了),最重要的任務仍未完成。我的天呀!我真是不適合吃資管這行飯,否則會餓屎呢~
 



        請有譯典通PDA版或是其他查單字軟體的能人異士,不吝與我聯絡,我會非常感激你的~












1 則留言:

  1. 放心
    有我就搞定了

    我是資管系高凌風

    回覆刪除